Skuteczne odchudzanie bez efektu jo-jo

Odchudzanie bez efektu jojoCzy w ogóle jest to możliwe, by odchudzać się a potem drastycznie nie przytyć? Wiele zależy nie tylko od diety, ale również od predyspozycji organizmu. Niektóre osoby maja ustawiczną huśtawkę wagi, inne potrafią skutecznie się odchudzić i trzymać dietę, inne natomiast… regularnie tyją. I już.

Jaka dieta jest skuteczna

Pytanie to należałoby nieco inaczej sformułować. Dieta odchudzająca nie może zawierać się w krótkim przedziale czasowym. Tyjemy miesiącami i latami, dlaczego więc nadmiernej tkanki tłuszczowej chcemy się pozbyć w tydzień, miesiąc?

Skuteczne odchudzanie wymaga na pewno cierpliwości i samokontroli.

Chudnąć trzeba powoli i regularnie, aż do uzyskania prawidłowej wagi. Która dla każdego jest nieco inna. Osoby pulchne nigdy nie będą bardzo szczupłe, ponieważ maja naturalną budowę ciała nieco inną. Należy odnaleźć swoją własną równowagę, bo temu też towarzyszy zdrowie. I brak efektu jo-jo.

I co to jest ten efekt jo-jo

Pomimo zabawnej nazwy w efekcie jo-jo nie ma nic przyjemnego. Polega on na gwałtownym przybieraniu na wadze po diecie odchudzającej. Sprowadza się więc do wahań wagi, z czego nie wynika nic dobrego. Po zrzuceniu niechcianych kilogramów i zakończeniu restrykcyjnej diety, często trudno nam zapanować nad dawnymi nawykami żywieniowymi i ulegamy jedzeniowym zachciankom.

Rozregulowany metabolizm, który utrzymuje się przez dłuższy czas może skutkować chorobami.

Najlepsza jest równowaga. Więc jeżeli już udało nam się przytyć dużo za dużo, to chudnięcie musi odbywać się stopniowo. Nie warto gwałtownie obniżać ilości jedzenia, czy zmieniać radykalnie diety. Wszelkie zmiany należy wprowadzać umiarkowanie. Rezygnować z ilości jedzenia, ciastek, słodyczy. Warto przyjrzeć się zdrowym dietom śródziemnomorskiej, czy azjatyckiej z ogromna przewagą ryb i owoców morza.

Skuteczna dieta czyli jaka

Diety bez efektu jo-jo

Należy unikać głodówek i drastycznego oczyszczania organizmu, gdyż potem jesteśmy w dwójnasób głodne. Poza tym organizm obawia się, że znowu będzie głodny i gromadzi zapasy tłuszczu. Czyli uzyskujemy efekt odwrotny od zamierzonego.

Skuteczna dieta to dieta racjonalnego odżywiania.

Dostarczajmy organizmowi wszystko, co jest mu potrzebne. Nie odmawiajmy sobie przyjemności w jedzeniu, ale jeżeli jest to ciacho, to najwyżej raz w miesiącu. Zadbajmy natomiast o jedzenie produktów bogatych w błonnik.

Częste posiłki, niewielkie. Nie dopuszczajmy do głodzenia się. No i sięgnijmy po buty do biegania lub rower. Aktywność fizyczna to jest coś, co zdecydowanie ułatwi zrzucenie nadmiernych kilogramów i zachowanie zgrabnej sylwetki.

Skuteczne odchudzanie bez efektu jo-jo
4.2 (84%) 5 razy ocenione

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *