Przeciwutleniacze, które warto wprowadzić do diety

równowaga
W organizmie toczy się nieustanna walka pomiędzy antyoksydantami, a wolnymi rodnikami. Te drugie sieją spustoszenie w organizmie powodując uszkodzenie organelli komórkowych, takich jak jądro komórki, błony czy mitochondria. W efekcie tego komórka albo obumiera albo się mutuje. Na odsiecz komórkom przychodzą jednak przeciwutleniacze, które niwelują działanie wolnych rodników i powodują ich szybsze wydalanie z organizmu poprzez układ moczowy, a także pory skóry. Stąd regularne spożywanie produktów bogatych w przeciwutleniacze jest bardzo istotne. Bogatym ich źródłem jest ziemia okrzemkowa. Jakie jeszcze warto wprowadzić do swojej diety?

Ziemia okrzemkowa – skuteczniejsze usuwanie metali ciężkich, toksyn i wolnych rodników

Krzem jest niezbędnym składnikiem zbilansowanej diety. Można go znaleźć w kaszy jaglanej, czy rybach. Niestety ryby noszą w sobie często wiele śladowych ilości metali ciężkich, a to ze względu na zanieczyszczenie środowiska. Odkładanie się metali ciężkich w organizmie z czasem może powodować nieswoiste objawy, które trudno jest skojarzyć z ich przyczyną. Bóle głowy czy bóle mięśni i stawów mogą występować przy takim zatruciu. Skuteczną detoksykację można przeprowadzić stosując kurację krzemową suplementem diety ziemia okrzemkowa. Spożywana w płynnej formie zdrowa ziemia okrzemkowa zwalcza również toksyny, pasożyty, czy bakterie. Przede wszystkim eliminuje również wolne rodniki z organizmu. Neutralizując bakterie, niweluje również nieprzyjemny zapach potu, dzięki temu można odłożyć szkodliwe antyperspiranty. Kuracja może trwać 90 dni, jednak w systemie 10 dni kuracji i 10 dni przerwy. Stosuje się nie więcej niż 3 łyżeczki ziemi okrzemkowej.

Jagody Acai – źródłem silnych antyoksydantów

Najsilniejszymi antyoksydantami są witaminy C, E, a także beta-karoten. Wszystkie one znajdują się w ekstrakcie z jagód Acai. Jeśli w diecie stwierdzono braki, którejkolwiek z tych witamin można włączyć do diety zalecaną dawkę jagód Acai. Najsilniejszym przeciwutleniaczem wyłapującym wolne rodniki jeszcze zanim zaatakują komórki jest witamina C. Oczywiście witamina A i E również odgrywają ważną rolę. Ta druga bierze udział w syntezie kolagenu i zwalczając wolne rodniki zapobiega procesom starzenia się skóry. Prowitamina A z kolei unieszkodliwia wchłaniane z otoczenia wolne rodniki. Tym samym przeciwdziała niektórym nowotworom, a także rozwojowi zaćmy.

Likopen – silny przeciwutleniacz, który koniecznie trzeba wprowadzić do diety

Największym źródłem likopenu jest pomidor, również w postaci koncentratu. Najlepiej wchłania się po ogrzaniu z niewielką ilością tłuszczu. Skutecznie zwalcza on wolne rodniki i przeciwdziała chorobom nowotworowym. Zdecydowanie warto włączyć go do swojej diety. Likopen obecny jest również w suplementach diety, jako ekstrakt z pomidorów. Likopen ma silne działanie ochronne i przeciwoparzeniowe dla skóry narażonej na działanie promieniowania UV. Zatem spożywając pomidory lub suplement bogaty w likopen można zniwelować ryzyko zachorowania na czerniaka, przy zachowaniu tradycyjnej dodatkowej prewencji w postaci kremów z filtrem.

Młody zielony jęczmień – wspomaganie organizmu w walce z wolnymi rodnikami

Jeśli weźmie się pod uwagę suplementację, to poza ziemią okrzemkową i jagodami Acai w walce z wolnymi rodnikami warto zwrócić uwagę na młody zielony jęczmień. Jest bogactwem witamin z grupy B, a także A, C i E, dlatego sok z młodego zielonego jęczmienia przyczynia się do usuwania z organizmu wolnych rodników i wszelkich szkodliwych złogów jelitowych. Poprawia kondycję włosów, skóry i paznokci, a także korzystnie wpływa na odporność organizmu.

Wśród istotnych antyoksydantów warto wymienić również czystek, który jest bogaty w polifenole, powodujące zwalczanie nie tylko wolnych rodników, ale jak w przypadku innych substancji odżywczych również niwelowanie poziomu złego cholesterolu we krwi. Paląc papierosy należy pamiętać, że trzeba dostarczać 2-3 razy więcej witaminy C do organizmu niż niepalący, aby uzyskać ten sam poziom w surowicy krwi. W dymie tytoniowym znajduje się bowiem mnóstwo wolnych rodników obniżających poziom przeciwutleniaczy we krwi.

Przeciwutleniacze, które warto wprowadzić do diety
4.8 (96%) 5 razy ocenione

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *