Śniadanie – co jeść? jak jeść? kiedy jeść?

Co jeść na śniadanie
Zapanowała moda na świadome jedzenie. To akurat jest bardzo zdrowa i przyjazna moda. Jednym z elementów świadomego odżywiania jest systematyczność posiłków. A najważniejszym z nich jest śniadanie. Bez zjedzenia czegokolwiek nie wychodź z domu. Jak już całkiem nie masz czasu, wypij gorącą herbatę (zimą) albo szklankę soku. Rozpoczynanie dnia bez posiłku jest jak jazda samochodem na oparach benzyny. Duże ryzyko.

Co jeść o poranku

Coś smacznego, co dobrze nas nastroi i napełni energią.

Powinien to być posiłek kaloryczny (500-700 kcal) i bogaty w białko. Może to być coś jajecznego, omlet, jajecznica lub frittata z warzywami albo grzanki z serem i wędliną. Jeśli chcemy coś lżejszego, niech to będzie twarożek z rzodkiewką lub pomidorami. Obowiązkowo szklanka czegoś gorącego: kakao, mleko, herbata. Trudno, może być i kawa. Produkty bogate w białko dają uczucie sytości i przyspieszają metabolizm.
Śniadanie - co jeść? jak jeść? kiedy jeść?

Co jeść na śniadanie przy odchudzaniu

Nie wolno rezygnować ze śniadania.

Nic bardziej mylnego, że skoro nie zjemy, to organizm będzie spalał „stare” kalorie. Przy odchudzaniu należy starać się jeść mało i często, nie pozwalać sobie na powstanie uczucia głodu, by organizm nie odkładał tłuszczu na gorsze czasy, gdy jeszcze bardziej zgłodnieje. Dobrym pomysłem na śniadanie jest jogurt z musli, warzywa lub owoce posypane błonnikiem, kasza manna lub owsianka na mleku z owocami, masłem i miodem. A na drugie śniadanie – jabłko.

Pyszne śniadanie dla ucznia

Pierwsze i drugie śniadanie są obowiązkowym elementem diety każdego ucznia.

Dziecko chodzące do szkoły z powodzeniem może zjadać na śniadanie to samo, co dorosły. Nieco mniejsze porcje. Aby posiłek był bardziej atrakcyjny, trzeba podawać danie w sposób estetyczny i zabawny. Ponieważ je się oczami, dziecko wtedy chętniej sięgnie po kanapkę, jeśli na żółtym serze znajdzie uśmiechniętą buźkę ze szczypiorku i rzodkiewki. Łasuchom można przygotować warzywne gofry lub wytrawne babeczki. Do ciasta dodaje się posiekane oliwki z suszonymi pomidorami. Warzywne gofry posmarowane pastą serową z białego sera z papryką są pyszne. Nie trzeba jeść dużo, ale często i w sposób urozmaicony.

Co na drugie śniadanie

W kolorowym pudelku z przegródkami można schować coś wyjątkowego, co niekoniecznie musi być tradycyjną kanapką.

Paszteciki z ulubionym farszem, muffinki z warzywami, mini pizze.

Drugie śniadanie musi być wartościowym posiłkiem, gdyż dzieci w szkole naprawdę ciężko pracują. Zawsze powinno być wzbogacone o dodatek warzywny w postaci pomidora, kawałka papryki, selera naciowego czy marchewki.

Śniadanie – co jeść? jak jeść? kiedy jeść?
3.3 (66.67%) 9 razy ocenione
3 komentarze to “Śniadanie – co jeść? jak jeść? kiedy jeść?”
  1. Zbyszek 24 listopada 2017
    • Anna Anna 29 listopada 2017
    • Marta 29 listopada 2017

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *