Zdrowe odżywianie – co jeść a czego nie?

Zdrowa sałatka - co jeść a czego nie

Już dzieci tak uważają, zdrowe jedzenie jest niesmaczne. Wszystko co pyszne, jest zakazane. Ale czy tak musi być? Jeśli od małego przyzwyczaimy dziecko do podgryzania marchewki, kawałka jabłka czy jedzenia sałaty, nie będzie miało problemów z wyborem między bananami a chipsami.

Jak trzeba się zdrowo odżywiać

Najogólniej rzecz ujmując wszelkie wysoko przetworzone produkty mają dużo pustych kalorii i są mało wartościowe.

Jedzenie przygotowane w domu, gotowane od podstaw jest dużo zdrowsze dla organizmu. Zdrowe jedzenie jest podstawą zdrowego ciała. Nie należy też mylić zdrowego odżywiania ze zdrowym stylem życia.

Zacznijmy od zdrowej diety. Powinna być dostosowana do płci, wieku i charakteru wykonywanych zajęć. Nie można dostarczać sobie więcej kalorii nie jesteśmy w stanie spalić. To oczywiste, że jak będziemy się przejadać, to przytyjemy. Zdrowe jedzenie to dieta zbilansowana.

Trzeba prowadzić urozmaicone dania, bogate w warzywa.

Jeśli nie jemy mięsa, trzeba pamiętać o zamiennikach: fasoli, jajkach i rybach. Jeść zdrowo, znaczy jeść mądrze i umiarkowanie.

jakie produkty sa zdrowe

Jakie produkty są zdrowe

Produkty lokalne i sezonowe.

Towar przywożony z drugiej półkuli musi być zabezpieczony przed zepsuciem, przygotowany do długiego transportu.

Proces dojrzewania owoców musi być wstrzymany. Dlatego jedząc pomidory z ogródka, które dojrzały w sposób naturalny na słońcu, dostarczamy sobie najwięcej wartości odżywczych. Nawet towary z hipermarketów pozostawiają wiele do życzenia, ponieważ produkowane są w sposób przemysłowy, na wielką skalę, muszą być tanie. Kurczaki karmione antybiotykami i hormonami nigdy nie będą bardzo zdrowe. Warto postarać się o towary bezpośrednio od producentów, uprawiane w niewielkich ilościach. Drożej, być może, ale zdrowiej. A to nie ma ceny.

Jakie są zasady zdrowego odżywiania

zasady zdrowego odzywianiaNasze organizmy kochają regularność. Dlatego posiłki należy spożywać regularnie.

Śniadanie w ciągu pierwszej godziny po wstaniu z łóżka i kolejne posiłki co dwie-trzy godziny. Ostatni co najmniej dwie godziny przed pójściem spać. Powinien był niewielki, lekkostrawny. Pory posiłków muszą być w miarę stałe, postarajmy się dostosować je do własnego rytmu dnia. W ten sposób zapobiegniemy wahaniom poziomu cukru we krwi, nie będziemy przybierać na wadze ani odczuwać głodu. Skończy się podjadanie.

Ile trzeba jeść?

Przyjmijmy jako miarę garść. A więc warzyw dziennie dwie garście, a owoców garść. Mięsa lub zamienników tyle, ile zmieści się na dłoni. Ziemniaki, makaron, ryż lub kasza, tyle aby się zmieściło na dwóch dłoniach. To, co zjadamy więcej, odkłada nam się na biodrach. A potem już wszędzie.

Zdrowe odżywianie – co jeść a czego nie?
3.9 (78%) 10 razy ocenione

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *