Życiodajna witamina C. Na co pomaga? Jak ją dawkować?

Jak przyjmować witamine c

Wiemy o niej tak dużo, a wciąż jeszcze naukowcy odkrywają nowe zalety tej bardzo ważnej dla zdrowia i właściwej równowagi organizmu witaminy. Najlepiej, gdy dostarczamy ją bezpośrednio w jedzeniu. Jeśli odżywiamy się w sposób urozmaicony i zjadamy dużo warzyw, to na pewno nie jest nam potrzebne suplementowanie organizmu witaminą C w postaci płynów musujących czy tabletek. Człowiek nie wytwarza witaminy C, w związku z tym musi ją dostarczać organizmowi. Podczas przesilenia wiosną i jesienią należy zwracać szczególną uwagę na to, co jemy.

Na co pomaga witamina C

Witamina C jest bezcenna, jeśli chodzi o odporność organizmu.

To dzięki niej mniej się przeziębiamy i mniej chorujemy, szczególnie przydatna jest wówczas, gdy wykonujemy ciężką pracę fizyczną lub uprawiamy intensywnie sporty. Wówczas warto przyjmować ją profilaktycznie. Jest bowiem udowodnione, że podczas zachorowania, witamina C niewiele już może zdziałać. Natomiast bezcenna jest w profilaktyce. Witamina C obniża nadciśnienie tętnicze, to dobra wiadomość dla osób przejawiających pierwsze objawy choroby miażdżycowej lub nadciśnienia. Najnowsze badania wskazują na bardzo istotne znacznie witaminy C w chorobie nowotworowej. Jej znaczne ilości podawane dożylnie mocno wpływają na ograniczanie rozwoju choroby.

Czym skutkują niedobory witaminy C

Przede wszystkim, najważniejszym zagrożeniem wynikającym z niedoboru witaminy C, jest anemia.

Witamina C bowiem ułatwia wchłanianie żelaza. Jej brak przyczynia się do chorób dziąseł i psucia się zębów. Kiedyś była winna szkorbutowi, ale obecnie rzadko można spotkać aż takie braki witaminy C w organizmie. Niedobór witaminy C w organizmie może przyczynić się do osłabienia naczyń włosowatych, co sprzyja pękaniu naczynek krwionośnych. Najbardziej przykre jest to na twarzy, gdyż robi się ona zaczerwieniona i wymaga intensywnego makijażu.

Witamina C w jedzeniu

Najlepsza profilaktyka – produkty bogate w witaminę C

Warzywa spożywane na surowo, jak czerwona papryka, dostarczają organizmowi dziennego zapotrzebowania na witaminę C. Strąk papryki lub duże jabłko lub dwie pomarańcze i mamy pigułkę witaminy C zjedzoną. A ile przyjemności! Mnóstwo witaminy C ma też brukselka, kiszona kapusta, żurawina, kiwi, czarna porzeczka czy dzika róża.

Można spożywać dowolnej ilości witaminy C bez obawy o jej przedawkowanie. Jeśli mamy jej w organizmie za dużo, jest po prostu wydalana.

Jak dawkować witaminę C

Jeśli już zdecydujemy siena dodatkowe przyjmowanie witaminy C, każda tabletka ma inną gramaturę a od tego zależy ilość przyjmowanej witaminy. Warto to spradzić na opakowaniu suplementu. Niemniej każda tabletka zawiera też inne substancje, jak wypełniacze, które obniżają skuteczność substancji aktywnej, oraz cukry, które zdecydowanie szkodzą.

Życiodajna witamina C. Na co pomaga? Jak ją dawkować?
4.3 (86.67%) 3 razy ocenione

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *